SSブログ
www.flickr.com

Silhouette from the Skylitのライブに行ってきました [音楽紹介]














みなさん、こんにちは。お盆の夏休みいかがお過ごしでしょうか?
Hello everyone. How do you spending this summer vacation?

昨日、僕は新宿のHEAD POWERにてSilhouette from the skylitのライブに初参戦してきました。
Yesterday, I went to live house" HEAD POWER" at shinjuku and watched Silhouette from the Skylit's live.


存在は知っていたものの、以前から希少なバンドがいるなーとマークしていたのです。福岡出身なので、関西までしか着ていませんでした。
Until now, I had know for them and I check this band because this band is so unique and rare. Until this may this band do act kansai-area mainly.

そしたら今年から東京をベースに活動するそうで、今年6月に上京してきて初の東京ライブを行ったわけです。
Then from this june, they moved to Tokyo and did gig yesterday in tokyo for first time.

アマチュアにはいろんな個性がありますし、レベルも上下様々なバンドいますが、Silhouette from the Skylitは非常に個性的なサウンドを構成しています。
There are many amateur bands ,and they are so unique and such a high-skil or low skill. But Silhouette from the Skylit is so high level band and uniqueness.

まず、ハードでエモいのですが、そこに打ち込みの要素もあったりひとつのジャンルに拘らないあたりがとても良いです。
At first, they are not only hard sound and emotional rock, but also contain computer based sound, so they compose music freely.

機材もかなりこだわっていて、今時珍しいラックエフェクターをつかったりとかなり個性にこだわっています。
They are stick to music instrument ,and guitarist is using rack effecter . It is rare and make unique sound.

twitterでたまにゆるくつながったりできますが、実際にお目見えしたのは初めてでちょっと照れくさかったです(笑)。
I am connected with them on Facebook and twitter,but yesterday was first time to see each other. I am so shy to see lol.

今回のライブを見て、ほんとエンターテイナーの要素がしっかりしていると思いました。逆に自分がやってきたライブとかはエンタテイナーの要素が足りなかったと猛省しています。
From seeing this band I found this band contain entertainership and so strong. By the way, our band lack of entertainership. I am reflect on seriously.

人に何かを伝えるためには、相当のエネルギーやパッションが重要だと思いました。
If we convey the spilit , we must have many energy and passion. It is so important.

今回のライブ参戦は、資金繰りに苦しい中参戦しましたが、非常に良かったライブでした。
This live is severe money management ,but I was so enjoy live

いつか対バンできればよいなー。ホントクオリティー高い。

I wanna gig with this band someday. Truly this band is high quality.


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。